Lielbritānijas patērētāju uzticības indekss sasniedzis 9 gadu augstāko līmeni

Treideri.lv | 30. maijs 2014 08:08
Lielbritānijas patērētāju uzticības indekss sasniedzis 9 gadu augstāko līmeni

Lielbritānijā patērētāju uzticības indekss maijā pieaudzis no -3 līdz 0 punktiem – teikts pētījumu kompānijas GfK NOP Ltd paziņojumā. Pagājušā gada maijā tas atradās -22 punktu līmenī. Šāds rādītājs ir augstākais kopš 2005. gada aprīļa. 

Bloomberg aptaujātie analītiķi vidēji prognozēja rādītāja pieaugumu līdz -2 punktiem.

Rādītāja kāpums par trim punktiem mēnesī ir būtiska izmaiņa, taču, kas svarīgāks no psiholoģiskā viedokļa, indikators pirmo reizi deviņos gados izkļuvis no negatīvās zonas. Tas vēl nav kļuvis pozitīvs, taču pirmo reizi kopš 2005. gada aprīļa sasniedzis nulles līmeni”

– norāda GfK sociālo pētījumu vadītājs Niks Mūns.

Pēdējos 14 mēnešos patērētāju uzticības indekss Lielbritānijā pieaudzis par 27 punktiem – tas ir nozīmīgākais kāpums kopš 1977. gada jūnija.

Patērētāju valsts ekonomiskās situācijas vērtējums tuvākajiem 12 mēnešiem šajā mēnesī pieaudzis par 4 punktiem salīdzinot ar aprīlī, sasniedzot 12 punktus. Tas ir par 30 punktiem augstāk par 2013. gada maija līmeni.

Britu personīgās finansiālās situācijas vērtējums nākošajam gadam no 5 punktiem audzis līdz 6, kas ir par 10 punktiem augstāk kā pagājušajā gadā – teikts kompānijas ziņojumā.

Apakšindekss, kas vērtē patērētāju gatavību tērēt naudu lieliem pirkumiem, šomēnes pieaudzis par 1 punktu un sasniedzis -3 punktus (par 22 punktiem augstāk kā pagājušā gada maijā).

Pēc Eiropas Komisijas rīkojuma no 2 līdz 18 maijam GfK veiktajā pētījumā piedalījās 2 tūkstoši britu, kas vecāki par 16 gadiem.

Patērētāju uzticības indekss tiek aprēķināts kopš 1974. gada un pats zemākais rādītājs fiksēts 2008. gada jūlijā, kad tas bija -39 punkti. Visas vēstures vidējais rādītājs ir -9 punkti.


Patika raksts!?
Padalies!

Saistītie raksti

Reklāma

Cenas un standarti
Tālrunis +37126443969
E-pasts: administracija@treideri.lv

Treideri.lv