Koronavīruss apdraud jauno iPhone

Treideri.lv | 28. janvāris 2020 15:54
Koronavīruss apdraud jauno iPhone

Apple lūdzis savus piegādātājus saražot līdz 80 miljoniem iPhone šā gada pirmajā pusē, ziņo Nikkei Asian Review. Tas ir par 10% vairāk salīdzinājumā ar pērnā gada ražošanas grafiku, kas var palielināt jau tā gandrīz rekordaugsto uzņēmuma akciju cenu.

Apple, kas pēc otrdienas ASV tirdzniecības sesijas noslēguma ziņos par ceturtā ceturkšņa rezultātiem, pasūtījis līdz 65 miljoniem savu veco iPhone, galvenokārt no iPhone 11 sērijas un līdz 15 miljoniem jaunu modeļu ar samazinātu cenu. To plānots prezentēts martā. Turklāt attiecīgajā periodā pērn Apple pasūtīja aptuveni 73 miljonus iPhone, liecina GF Securities dati.

“Šis gads ir daudz noslogotāks nekā iepriekšējais”, – stāsta nozares avots.

Taču piegādātāji brīdinājuši, ka straujo ražošanas tempu palielināšanu var apgrūtināt koronavīrusa uzliesmojums Ķīnas provincē Hubei. To galvenie ražošanas centri atrodas netālu no Henaņas un Guandunas, kur pirmdienas otrajā pusē tika reģistrēti vairāk nekā 100 apstiprināti saslimšanas gadījumi, bet Šanhajā – vairāk nekā 50.

“Situācija Ķīnā var ietekmēt plānoto ražošanas grafiku”, – Nikkei norādījis viens no piegādes ķēdes vadītājiem, kuru brauciens uz Ķīnu tika atlikts vīrusa izplatības dēļ.

Ķīnas valdība, kas ir bloķējusi Hubei provinci, agri no rīta paziņoja, ka vīruss jau prasījis 106 cilvēkus dzīvības un kopējais inficēto skaits pārsniedz 4500. Tikmēr britu un amerikāņu zinātnieku grupa prognozē, ka vīruss līdz 4. februārim var inficēt vairāk nekā 190 tūkstošu cilvēku.

Turklāt, pēc ASV slimību kontrolēšanas un profilakses centru datiem, sezonālās gripas dēļ, kas ir koronavīrusa cita forma, katru gadu tiek hospitalizēti no 140 tūkst. līdz 810 tūkst., ar 12 tūkstošiem līdz 61 tūkst. nāves gadījumu visā pasaulē.

Apple agresīvā vēlme palielināt iPhone ražošanu ir saistīta ar to, ka pēc tirgus kapitalizācijas visdārgākā pasaulē Kalifornijas kompānija ir pieņēmusi jaunu budžeta veidošanas stratēģiju, lai palielinātu pārdošanu jaunattīstības tirgos.

Stratēģijas maiņa notikusi pēc tam, kad iPhone pārdošana, kas veido pusi no Apple ieņēmumiem, 2019. gada pirmajā pusē piedzīvojusi lejupslīdi divus ceturkšņus pēc kārtas, bet Apple ģenerāldirektors Tims Kuks atzinis, ka “cena ir svarīgs faktors”.

Piemēram, pēdējā iPhone 11 sērija tika prezentēta pērnā gada septembrī ar sākuma cenu $649, salīdzinot ar iPhone standarta sākumcenu $700.

Jaunais vienkāršākais iPhone, ko Apple plāno prezentēt martā, ir jaunās ekonomiskās pieejas turpinājums. Šī modeļa masveida ražošanai jāsākas februāra trešajai nedēļai, lai gan šis grafiks pēc vīrusa uzliesmojuma var mainīties, informēja divi avoti, kas pazīstami ar Nikkei Asian Review situāciju.

Apple akcijas, kuras pēdējo 12 mēnešu laikā ir sadārdzinājušās vairāk nekā divreiz, 24. janvārī sasniedza rekordaugstu līmeni $323,32, bet kopš tā laika cena atkāpusies ar vīrusu saistīto bažu dēļ.

„Ar gaidāmo ekonomiski efektīvo jauno iPhone šajā pavasarī un augstāku, nekā prognozēts, pieprasījumu pēc iPhone 11, šķiet, ka Apple būs labākais pusgads, salīdzinot ar to pašu periodu pirms gada”, – uzskata Taivānas ekonomisko pētījumu institūta viedtālruņu un piegādes ķēžu analītiķis Čiu Šī-Fans.

iPhone pārdošanai palīdzēja arī ASV aizliegums pagājušā gada maijā Ķīnas Huawei izmantot Google tehnoloģijas savos viedtālruņos, kas tolaik bija otrie populārākie pasaulē.

Piegādātāji piebilst, ka Apple paplašina savu bezvadu austiņu līniju AirPods līdz 45 miljoniem gab. šā gada pirmajā pusgadā. Turklāt, pēc Strategy Analytics datiem, Apple visā 2019. gadā pārdeva 60 miljonus AirPods vienību, un aizņem vairāk nekā 50% no pasaules tirgus strauji augošajā Bluetooth bezvadu austiņu segmentā.

“Gan piegādātāji, gan viņu klients šogad ir agresīvāks nekā iepriekš”, – Nikkei norāda kāds cits iPhone piegādes ķēdes vadītājs.

Taču vadītāji uzsver, ka koronavīruss radījis “milzīgu nenoteiktību un problēmas” gan iPhone, gan AirPods ražošanai. Tāpat kā iPhone, lielākā daļa AirPods ražotņu atrodas Ķīnā.

Terijs Govs, pasaulē lielākā iPhone ražotāja Foxconn dibinātājs, pagājušajā nedēļā teica, ka viņš ir ļoti noraizējies par vīrusu. Govs brīdināja, ka vīrusa straujā izplatīšanās, ko veicinājuši masveida ceļojumi Mēness jaunā gada svētku laikā, var iedragāt piegādes ķēdes.

“Mēs izskatām iespēju, ka pēc Mēness Jaungada svētkiem ražotāji atgriezīsies Ķīnā”, – teica Govs pagājušajā nedēļā preses konferencē, dienu pirms Uhaņa tika bloķēta un tajā ieviesta karantīna. Vietējie kadri var kļūt par papildu problēmu, paziņojuši avoti kompānijā Nikkei.

Analītiķi brīdināja, ka vīruss var arī iedragāt palēninātos Ķīnas ekonomikas izaugsmes tempus, kas savukārt var kaitēt vietējo patēriņa preču, piemēram, viedtālruņu tirdzniecībai.

“Ķīnas ekonomika jau atrodas palēninājumā ASV tirdzniecības konflikta dēļ”, – norādījis Čiu no Taivānas ekonomisko pētījumu institūta. “Ja situācija Uhaņā netiks kontrolēta, tam var būt tālejošākas sekas”.

Apple no komentāriem atturas.

, , , ,

Patika raksts!?
Padalies!

Saistītie raksti

Reklāma

Cenas un standarti
Tālrunis +37126443969
E-pasts: administracija@treideri.lv

Treideri.lv