7 iedarbīgi veidi, kā ieiet tirgū

Treideri | 16. jūnijs 2011 16:23
7 iedarbīgi veidi, kā ieiet tirgū

Piedāvājam Jūsu uzmanībai 7 ārkārtīgi vienkāršus, bet iedarbīgus paņēmienus, kā ieiet tirgū. Tie ir vieni no labākajiem, lai gan ir vienkārši un nesamāksloti.

Šie paņēmieni sevi labi parāda, apstiprinot savu iedarbīgumu lielajā vairumā no gadījumu, kad citas metodikas kapitulē, dodot viltus signālus vai liekot mums šaubīties par lēmuma pareizību. Tie ir atlasīti izpētot paņēmienus pareizai ieejai tirgū. Aprakstāmie ieejas punkti vienlīdz labi darbojas ikvienā no tirgiem: FOREX, fjūčeru, akciju. Un, lai arī kāda būtu pārliecība par panākumiem, nevajag aizmirst par stop-loss orderiem.

Tirgošanās trendā.

Tirgošanās trendā bieži šķiet pati vienkāršākā lieta. Mēs visi zinām seno, negrozāmo patiesību: „Trend is your friend” (Trends ir tavs draugs). Bet ieeja pozīcijā tikko rodošā trenda ne pašā sākumā vairumam investoru parasti izskatās problemātiska un bīstama. Iemesls tam slēpjas psiholoģiskajā barjerā, kas rodas vairumam cilvēku no biržas sabiedrības, kas ar grūtībām spēj pārskatīt savu viedokli par esošo trendu. Pēc lejupejošās kustības, sākoties cenu kāpumam, visi gaida katastrofālu kritumu, tāpēc ar prieku pārdod, bet pie ikviena pazeminājuma kāpjošā trendā visiem šķiet, ka cenas virzīsies augstāk, un tāpēc visi ir gatavi pirkt pie katras korekcijas. Tieši tāpēc vairums investoru ieiet pirkumos gandrīz pašā virsotnē un pārdod gandrīz pie tirgus pamatnes. Trenda vidū investoriem bieži uznāk mierīgums – viņiem praktiski pilnībā pazūd rūpes par uz tirgošanās rēķiniem uzkrājušos ienākumu saglabāšanu.

Pirkumi kāpjošā trendā un pārdošana krītošā vairumam treideru nesakrīt ar tirgus ritmu. Pievērsiet uzmanību tam, ka mēs neapskatām gadījumus, kad tirdzniecība rodas trenda rašanās brīdī. Šobrīd mēs runājam par to, kā vajag uzvesties trenda iekšienē. Bet šai situācijai vislabākie paņēmieni ieejais tirgū ir balstīti uz trenda līniju izmantošanu, pielietojot atbalstu vai pretestību, kas noteikti ar pēdējo pabeigto kustību palīdzību. Tātad, lūk šeit ir divi labākie punkti, kas ļauj ieiet tirdzniecībā ar lielu iespējamību gūt panākumus pie salīdzinoši mazas riska daļas tirgus trendā. Katrā no tiem ir paredzēta limita orderu izmantošana un tikai paretam – tirgus orderu, ja tam ir pārliecinošs pamatojums.

1. punkts

Pirkšana ar kāpjošas trenda līnijas trešo saskari. Pieaugošais trends tiek noteikts tad, kad cenas kāpj. Mums parādās iespēja uzvilkt līniju ar nolieci uz augšu. Tā tiek novilkta caur divām secīgi palielinošamies cenu pāru pamatnēm, kam ir absolūtais dibens attiecībā pret minimums diviem iepriekšējiem un diviem sekojošiem bāriem. Pats labākais brīdis ieiešanai tirgū rodas cenai trešo reizi skarot trenda līniju. Šajā punktā, neapšaubāmi, vajag pirkt – un tikai pirkt (zīm. 1).

Izmantojot šādu tehniku, nepieciešams savlaicīgi noskaidrot cenu līmeņus, kuri var atšķirties – atkarībā no tā, kurā brīdī notiks cenu saskare ar trendu. Pats labākais variants ir – izmantot dienas grafikus, kur katrai dienai būs savs cenu līmenis. Vēl precīzāku pārbaudi var veikt izmantojot stundu vai 30 minūšu grafikus. Bet, to darot, jāņem vērā programmnodrošinājuma reālās iespējas, jo slikta programmatūra var spēcīgi izkropļot prognozi un dot nepareizus cenu līmeņus ieejai.

trenda linija
Pie šādas orientācijas uz trenda līnijām uz tirdzniecību negatīvi iedarbojas viltus dūrumi, kas rada šķietamu pārrāvumu trenda līnijā. Diemžēl, pārrāvuma īstumu vai neīstumu nevar noteikt līdz tam brīdim, kamēr nenoslēgsies bārs, kas pārrāva trendu, un tirgoties nesāks nākamais (zīmējumā 1 parādīts tiešī šāds gadījums: dienas ietvaros cenas nolaidās zem trenda līnijas, bet slēgšana virs apstiprināja vēršu spēku). Parasti, ja trnds ir spēcīgs, tad cena uz slēgšanas brīdi pie tā atgriežas un bieži var redzēt, ka slēgšanas cena atrodas gandrīz precīzi uz trenda līnijas. Izredzes uz veiksmīgu pirkumu tikai pieaug: ja arī būs pārrāvums uz tirgus apakšējo daļu, tad tas nebūs šodien un tirgus kādu laiku svārstīsies ap šo punktu, pārmaiņus demonstrējot te spēku, te vājumu. Cenas kustības temps, tai attīstoties pretējā virzienā pamata trendam, reti mēdz būt pavērsiena simptoms un drīzāk liecina par vēršu nogaidīšanas politiku, jo tie ir pārliecināti par saviem spēkiem un nevēlas pirms laika iznākt spēles laukumā.

2. punkts

Pārdošana ar lejupejošu trendu pie trešās saskares. Šis punkts ir spoguļattēls tirdzniecībai punktā 1. Attiecīgi, treidera uzvedība ir precīzi tāda pati, tikai apgriezta – viņam ir jāpārdod pie trešās cenu saskares ar lejupvērstu trendu, kas novilkts caur divām secīgi lejupejošām cenu virsotnēm, kuras tirgus sasniedzis iepriekš. Šo punktu izvēle ir vienkārša: mums ir vajadzīgas lokālas virsotnes, raksturīgas ar to, ka tajās sasniegtās cenas ir maksimālās, salīdzinot ar ne mazāk kā divu iepriekšējo un divu sekojošo bāru cenām.

Precīzā cenas vērtība ieejais tirgū mainās ar katru reizi, laikam ejot, tā kļūst arvien zemāka. Neaošaubāmi, vislabāk ir izmantot dienas mērogu, bet arī stundas un pusstundas grafiki parāda sevi ne no tās sliktākās puses. Caurdūrumu neīstumu vai patiesumu, tāpat kā pie kāpjoša trenda, vislabāk ir pārbaudīt ar kārtēja cenas bāra slēgšanu.

Tirdzniecība pārrāvumā.

Tirdzniecības stratēģijas cenām pārraujot būtiskus līmeņus, tiek uzskatītas par efektīvākajiem paņēmieniem tirdzniecības pozīciju, kas nodrošina augstu ienesību, vadīšanai. Tās bieži asociējas ar stop-oredriem, kas nostrādā pašā pārrāvuma brīdī un līdz ar to nodrošina iespēju ieņemt pozīciju attīstīties sākuša cenu impulsa pašā sākumā . Tas viss tā ir, bet daudzos tirgos stop-orderi nav pārāk parocīgi, un bieži vien ir pat bīstami tirdzniecības rēķinam, tāpēc šāds ceļš ne vienmēr ir attaisnojams. Pārrāvuma stratēģijām varianti ieejai tirgū ar limita orderu palīdzību sniedz lielu iespēju gūt peļņu ar salīdzinošu nelielu risku. Šeit attēlotie varianti – tie ir visefektīvākie paņēmieni tirgot vienlaicīgi ar pārrāvumu, turklāt rīkoties vislabāk ir nākamās korekcijas laikā.

3. punkts

Pirkums no atbalsta līmeņa zonā starp priekšpēdējo smaili un pirmajiem Fibo līmeņiem, pēdējā noslēgtā tirgus kustībā lejup. Augošā tirgū mēs bieži varam novērot cenu virzību uz augšu, kas attīstās zigzagveidīgi. Parasti, trenda pirmajā trešdaļā, kad tas jau ir iezīmējies un vērši ir ķērušies pie pakāpeniska uzbrukuma, lāčiem vēl joprojām piemīt nopietns spēks, tāpēc tiem bieži izdodas pēc katra cenu uzplaiksnījuma uz augšu samazināt cenas tik tālu, ka tās nolaižas līdz priekšpēdējās smailes līmenim. Reizēm kritums šeit apstājas un pēc tā seko jauna kustība uz augšu, pastumjot cenas augstāk. Bet tirgus nav tā vieta, kur visas atzīmes paliek savās vietās, tāpēc pēdējās smailes līmenī cenas var arī neatrast atbalstu nolaižoties vēl zemāk. Ja trends ir spēcīgs, tad pazeminājuma dziļums reti pārsniedz 23% līmeni, vēl retāk – 38% līmeni, pēdējai pilnībā noslēgtajai tirgus kustībai lejup.

Tieši šī zona, ko ierobežo priekšpēdējā smaile un 38%-gais pēdējās noslēgtās kustības lejup līmenis, ir vislabvēlīgākā vieta pirkuma veikšanai. Zīmējumā 2 attēlots pirkuma punkta meklējums (mēneša laikā pēc tā akcija pieauga divas reizes).

Atbalsts + fibo

4. punkts

Pārdošana ar pretestību zonā starp priekšpēdējo pamatni un pirmajiem noslēgtajiem tirgus kustības augšup Fibo līmeņiem.

Tāpat kā gadījumā ar punktiem 1 un 2, arī punkts 4 – tas ir punkta 3 spoguļanalogs, kas paredzēts, lai pie cenu koriģējošās atgriešanās uz augšu virzītu mūs uz tirdzniecību īsajā pusē. Tirgū, kas grasās krist, pārrāvumi bieži iestājas brīžos, kad tiek pārvarēti līmeņi, kas sasniegti iepriekšējos cenu minimumos. Diezgan bieži, it sevišķi agrīnajās uz leju veidojošās trenda stadijās, tirgus atjaunošanās paceļ cenas līdz atbalsta izlauzuma līmenim ar iespējamiem caurdūrumiem augstāk. Šeit ir tieši tā vieta, kur jāpārdod. Precīzāk pretestības zonu palīdzēs Fibo līmeņi, no kuriem vislabāk darbojas 38%-īgie. Reizēm labs palīgs ir līmenis uz 23,6%, kas liecina par tirgus acīm redzamo vājumu un tā gatavību doties uz leju. Zīmējumā 3 ir parādīts kā pielietot izklāstītos noteikumus: līmeni A nosaka punkta 1 cenas pamatne; līmeni B – 23,6% no nogriežņa 1-2; līmeni C – 38,6% no nogriežņa 1-2.

pretestiba + fibo

5. punkts

Pirkums ar kontrtrendu, kas ir lejupejošs, kļūst praktisks, ja cenas iziet caur to no apakšas uz augšu, fiksējot slēgšanu izvēlētajā laika mērogā augstāk par trenda līniju. Notikumu attīstības scenārijs šim variantam parasti ir šāds: iesākumā cenas iziet cauri trenda līnijai, nostiprinās augstāk, bet korekcijas gaitā nolaižas līdz tam no augšas. Uz trenda, kas iepriekš spēlēja pretestības lomu, līnijas izveidojas atbalsts. Tieši uz tā arī atrodas viens no izdevīgākajiem
punktiem pirkšanai (zīm. 4).

trenda izsisana 2

Papildus apstiprinājumu vienmēr var iegūt ar korekcijas dziļuma noteikšanas, izmantojot Fibo līmeņus, metodiku. Šī pati metodika ļauj atsijāt māņu kustības, kas rada trenda maiņas ilūziju, un tikt skaidrībā ar to vai pirkt uz trenda līnijas, vai tomēr labāk pagaidīt, līdz situācija noskaidrosies.

6. punkts

Pārdošana ar kontrtrendu. Pārdošana ar kontrtrendu, kas agrāk darbojās kā augšupejošs trends un spēlēja atbalsta lomu, bet pēc tā caursišanas ar cenām uz leju, pārvērtās par pretestību – tas ir diezgan loģisks gājiens. Šī metode ir ļoti efektīva un ietilpst starp ārkārtīgi iedarbīgajiem paņēmieniem izdevīgas pozīcijas ieņemšanai tirgus īsajā pusē (zīm. 5).

trenda izsisana

Apstiprinājumu pārrāvuma īstumam mums atkal var sniegt Fibonači līmeņi. Ja augšupejošs trends ir pārvērties par pretestību un tā tuvumā atrodas korekcijas līmeņi, tad strauji palielinās iespējas veiksmīgai pārdošanai. Pat ja mēs esam kļūdījušies, pastāv iespēja pamest pozīciju bez zaudējumiem, jo tirgus parasti tiecas kādu brīdi griezties ap pārrāvuma punktu, pirms nolemj, uz kurieni virzīties tālāk.

Tirdzniecība sāniskā kustībā.
Tirdzniecību tirgus sāniskajā kustībā daudzi uzskata par pietiekoši bīstamu un nepateicīgu darbu. Mēģinājumi piemērojot pārrāvuma stratēģijas darbojas slikti un nereti attīstās apmēram šāds sižets: pēc stop-orderu aizpildīšanas, cenas kādu brīdi virzās vajadzīgajā virzienā, bet pēc tam maina virzienu, beigās radot investoram zaudējumus. Pirkt ar tirgus diapazona zemāko robežu un pārdot tā augšējā apgabalā var tikai nedaudzi – pārāk liels ir psiholoģiskais spriegums, jo lielā mērā nākas tirgot pretēji tekošajam trendam. Bet ir viena stratēģija, kas ārkārtīgi iedarbīgi strādā ar akcijām, fjūčersiem vai valūtām, kas ir iezīmējuši savu tirgus koridoru un sākuši pa to virzīties.

Metodika balstās uz vienkāršu faktu par to, ka tirgus diapazonā pie ikviena paaugstinājuma augstāk par robežu, kas to dala uz pusēm, tirgus pastiprinās un tiecas uz pieaugumu. Vienlaicīgi ar šo, ikviens pazeminājums zemāk par norādīto līniju noved pie tirgus pavājināšanās un tas iegūst lāču īpašības. Tādā veidā, rodas iespēja izmantot šo robežzonu starp vēršu un lāču tirgiem, lai veiktu īstermiņa un vidēja ilguma tirdzniecību.

horizontals diapazons

7. punkts

Tirdzniecība no diapazona vidus. Noteikumi robežzonas izmantošanai ir šādi: pirkt, ja tirgus paceļas augstāk par pēdējās noslēgtās tirgus kustības pusi (50%-o korekciju). Pārdot, ja tirgus nolaižas zemāk par pēdējās noslēgtās tirgus kustības pusi (50%-o korekciju). Šī tehnika ir vāji piemērojama tirdzniecībai ar laika ierobežojumu vairāk nekā pāris dienas. Drīzāk tā atbilst tirdzniecībai dienas ietvaros un gadījumiem, kad pozīcija jānotur ne vairāk kā 2-3 dienas. Bet analīzi jebkurā variantā jāveic pēc dienas un pat nedēļas grafikiem.

Noskaidrot 50% robežu vienam, bet vēl labāk – divām pēdējām secīgi iezīmētām noslēgtajām tirgus kustībām parasti nesagādā problēmas, bet paliek jautājums: „Ko var izmantot, lai iegūtu apstiprinājumu?” Diemžel, vienkāršas atbildes uz šo jautājumu nav – parasti šīs robežzonas tuvumā maz kas norāda uz turpmāko notikumu viennozīmību, un tirgus kopumā izskatās gatavs doties ikvienā no virzieniem. Tāpēc, palīdzēt saprast kā jārīkojas, var tikai tirgus uzvedības apskats tam šķērsojot robežas, kas atdala vēršu un lāču noskaņojumus, ieskaitot tā rakstura izmaiņas šajā kritiskajā brīdī. Par laimi, on-line tirdzniecības iespējas ļauj to visu izdarīt, pat neķeroties pie cenu izvades grafikā. Ieejai tirdzniecībā pēc dotās metodikas pastāv arī loģisks izejas punkts, uz kuru uzvedina noteiktais tirgus diapazons, kurā ir jēga slēgt pozīciju. Citi varianti paredz izeju tuvu jebkuram no Fibonači līmeņiem – atkarībā no peļņas un iespējamo zaudējumu izredzēm. Piemērs līdzīgai tirdzniecībai parādīts zīmējumā Nr6.

©RM-Forex

Patika raksts!?
Padalies!

Saistītie raksti

Reklāma

Cenas un standarti
Tālrunis +37126443969
E-pasts: administracija@treideri.lv

Treideri.lv